niedziela, 12 stycznia 2014

Samochód nie chce zapalić? Sprawdź cewkę oraz moduł zapłonowy

W większości przypadków gdy nie pojawia się zapłon, winę za to ponosi zużyta cewka, ewentualnie moduł wraz ze sterownikami, które trzeba zwyczajnie wymienić. Sama cewka zapłonowa to koszt kilkudziesięciu złotych, zalecane jest przyjrzenie się także wszystkim przełącznikom, choć tutaj każdy ma swój sposób na znalezienie usterki. 

Często iskra nie występuje, gdyż świece zapłonowe są albo do wymiany, albo zwyczajnie zostały zalane co powoduje, że nie spełniają one swojej roli. Oczywiście układ zapłonowy w nowych samochodach, współgra z komputerem, zatem diagnoza w tym kierunku powinna nam nakreślić gdzie może znajdować się problem. 

Oprócz układu zapłonowego, dobrze jest spojrzeć na samo zasilanie paliwem, trudno jednoznacznie powiedzieć, czy brak iskry to wina zapłonu, czy może raczej elektryki a może nawet samego zasilania. Postaraj się zatem we własnym zakresie działać, i poszukać problemu, może się on okazać na tyle banalny, że wizyta u mechanika będzie w tym przypadku zbędna i zupełnie niepotrzebna, sprawdź wszystkie dodatki i możliwości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz