W większości przypadków gdy nie pojawia się zapłon, winę za
to ponosi zużyta cewka, ewentualnie moduł wraz ze sterownikami, które trzeba
zwyczajnie wymienić. Sama cewka zapłonowa to koszt kilkudziesięciu
złotych, zalecane jest przyjrzenie się także wszystkim przełącznikom, choć
tutaj każdy ma swój sposób na znalezienie usterki.
Często iskra nie występuje,
gdyż świece zapłonowe są albo do wymiany, albo zwyczajnie zostały zalane
co powoduje, że nie spełniają one swojej roli. Oczywiście układ zapłonowy w
nowych samochodach, współgra z komputerem, zatem diagnoza w tym kierunku
powinna nam nakreślić gdzie może znajdować się problem.
Oprócz układu
zapłonowego, dobrze jest spojrzeć na samo zasilanie paliwem, trudno
jednoznacznie powiedzieć, czy brak iskry to wina zapłonu, czy może raczej
elektryki a może nawet samego zasilania. Postaraj się zatem we własnym zakresie
działać, i poszukać problemu, może się on okazać na tyle banalny, że wizyta u
mechanika będzie w tym przypadku zbędna i zupełnie niepotrzebna, sprawdź wszystkie dodatki i możliwości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz